ใครพอมีผังวายริ่งสายไฟเคื่อง1G-GTEมั่งครับ
LSVคลังสมองออนไลน์ "ปีที่14"
พฤศจิกายน 22, 2024, 04:33:09 pm *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า: [1]   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: ใครพอมีผังวายริ่งสายไฟเคื่อง1G-GTEมั่งครับ  (อ่าน 6031 ครั้ง)
danish
member
*

คะแนน0
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2


« เมื่อ: สิงหาคม 24, 2009, 11:07:26 pm »

พอดีว่าเครื่องมันเร่งไม่ขึ้นไม่รู้ว่าเป็นที่กล่องหรือเปล่าเพราะว่าคราวก่อนไฟในห้องเครื่องมันช็อตไปแป๊ปนึงหลังจากนั้นก็เร่งไม่ขึ้นเลยไม่รู้ว่าเป็นที่ตัวไหน กล่องหรือว่าอุปกรณ์อื่นใครรู้ช่วยชี้แนะทีครับเซ็งมากเลย อยากได้ผังวายริ่งของเครื่องเพื่อหาว่ามีอุปกรณ์ตัวไหนเสียบ้างรบกวนผู้รู้ช่วยตอบทีตอนนี้ขับไม่ดีเลยเหมือนกล่องใช้โหมดสำรองอยู่  Sadผมเดาเอานะครับ Cry


บันทึกการเข้า

pnn
Full Member
member
**

คะแนน3
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 39


อีเมล์
« ตอบ #1 เมื่อ: กันยายน 05, 2009, 06:21:14 pm »

1Gเป็นเทอร์โบใช่มั้ยรุ่นนี้ดูที่ปลั้กกล่องทีว่ามีกี่ปลั้กเพราะมันมีหลายรุ่นเผื่อจะตรงกับที่ผมมีอยู่
e-c-t@windowslive.com
บันทึกการเข้า
sompongc♥
ซุปเปอร์ วีไอพี
member
*

คะแนน54
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 220


อีเมล์
« ตอบ #2 เมื่อ: กันยายน 10, 2009, 07:27:19 pm »

Pin_____________toy mods colour__________my colour
-------------------------------------------------- -----------
1_______________b-y_____________________b-y
2_______________b__ ___________________ __gr
3_______________l-b (what is this btw?)___g-gr
4_______________gr_ ___________________ __w-b
5_______________y-r_____________________g-gr
6_______________g-r_____________________y
7_______________lg_ ___________________ __N/A (don't have it)
8_______________l (what's this?)________y-r
9_______________lg-b____________________p
10______________w-r_____________________b-r
11______________b__ ___________________ __b-bl
12______________b-r_____________________b-r
13______________b-r_____________________b-r
14______________l-r_____________________N/A
15______________lg-b____________________g-b
16______________r__ ___________________ __p-g
17______________not listed_____________ _r-w
18______________not listed_____________ _r
19______________not listed_____________ _b
20______________p-l_____________________N/A
21______________l-w_____________________N/A
22______________b-w_____________________b-bl
-------------------------------------------------- ----------
บันทึกการเข้า
sompongc♥
ซุปเปอร์ วีไอพี
member
*

คะแนน54
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 220


อีเมล์
« ตอบ #3 เมื่อ: กันยายน 10, 2009, 07:32:34 pm »

Code No. System Diagnosis Trouble Area
11 ECU (+B) Wire severance, however slight, in +B (ECU)
Momentary power interruption to ECU  1. Main relay circuit
2. Main relay
3. ECU
12 RPM signal No G1,G2,Ne signal to ECU within several seconds after engine is cranked. 1. Distributor circuit
2. Distributor
3. Starter signal circuit
4. ECU
13 RPM signal No Ne signal to ECU within several seconds after engine reaches 1000 rpm. 1. Distributor circuit
2. Distributor
3. Starter signal circuit
4. ECU
14 Ignition signal No signal from igniters three times in succession 1. Igniter Circuit (+B, 1Gt, 1Gf)
2. Igniter
3. ECU
21 O2 sensor Engine reaches 1500 rpm and coolant is >50c for a period of time (engine temp stabilised) and O2 sensor shows lean for several seconds 1. Oxygen circuit (O2,V2)
2. O2 sensor
3. ECU
22 Water thermo sensor signal Open or short circuit in coolant temperature sensor 1. Coolant temp. circuit
2. Coolant temp. sensor
3. ECU
24 Intake air thermo sensor signal Open or short circuit in intake air temperature sensor 1. Air intake temp. circuit
2. Air intake temp sensor
3. ECU
31 Air flow meter signal Open circuit in E2 or Vc and E2 short circuited when idle points are closed 1. Air flow meter circuit
2. Air flow meter
3. ECU
32 Air flow meter signal Open circuit in E2 or Vc and Vs short circuited 1. Air flow meter circuit
2. Air flow meter
3. ECU
34 Over Boost (Air to Water Intercooler) Water temp. > 70c and high turbo boost has resulted in fuel cut (Note – This signal may appears instead of 31) 1. Over boost circuit
2. ECU
35 Pressure sensor Water temp. > 70c and low intake airflow and high boost pressure. 1. Pressure sensor circuit
2. Pressure sensor
3. ECU
41 Throttle position sensor Simultaneous IDL and PSW signal to ECU 1. Throttle position sensor circuit
2. Throttle position sensor
3. ECU
42 Vehicle speed sensor signal Signal informing ECU that vehicle speed is 2 km/h or less has been input to the ECU for 5 seconds with engine running at 3,000 rpm or more 1. Vehicle speed sensor circuit
2. Vehicle speed sensor
3. ECU
43 Starter signal (+B) No vehicle speed and no STA signal to ECU when engine is running over 800rpm 1. Main relay circuit
2. IG switch circuit (starter)
3. IG switch
4. ECU
51 Switch signal Air conditioning switch on or gear selector not in N or Pk during diagnostic check   
52 Knock sensor Engine at > 2000 rpm and no signal received from knock sensor 1. Knock sensor circuit
2. Knock sensor
3. ECU
54 Intercooler computer No signal received from water intercooler computer 1. Intercooler computer circuit
2. Intercooler computer
3. ECU
บันทึกการเข้า
sompongc♥
ซุปเปอร์ วีไอพี
member
*

คะแนน54
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 220


อีเมล์
« ตอบ #4 เมื่อ: กันยายน 11, 2009, 05:04:29 am »

http://download84.mediafire.com/w1ygymkyitig/dzwfehzyzzz/1g_gte_ecu_wiring.pdf
บันทึกการเข้า
หน้า: [1]   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2006, Lewis Media

lsv2555Please follow the new website at https://www.pohchae.com

Valid CSS!